5/17/2012

[Make-up] Spring/Summer Skin 1: Bronzer

I'm pale and proud, that's no secret. However, with the hot weather and the bright coloured clothing, I feel like having a little more colour on my face.
Apesar de ser pálida e gostar disso, com o calor e as roupas coloridas, apetece-me ter alguma cor na cara.
I bought a bronzer for the first time in my life (which by the way took forever, a big thank you to Teresa for putting up with me zig-zagging in Sephora trying all the bronzers). I picked the "Hoola" by Benefit, although I was initially going to buy the "Aqua Bunny" by Too Faced or the "Baked" by Urban Decay, and having also contemplated to buy a Chanel or Guerlian, I went with "Hoola" because it wasn't shimmery, worked better with my pale skin, and was better value.
Comprei um bronzeador pela primeira vez na minha vida (o que demorou imenso tempo, pelo que agradeço a paciência da Teresa que me acompanhou enquanto zigzagueava pela Sephora). Escolhi o "Hoola" da Benefit, apesar de inicialmente ter planeado levar o "Aqua Bunny" da Too Faced ou o "Baked" da Urban Decay, e tendo também contemplado levar algo da Chanel ou Guerlian, acabei por optar pelo "Hoola" por não ter brilho e por ficar melhor com a minha pele pálida.
I want to buy a shimmery bronzer later for certain occasions, but for now I can just add some shimmery pigment over "Hoola" when I feel like having a shimmery bronze.
Quero comprar um bronzeador com brilho para algumas ocasiões, mas por agora posso acrescentar um pigmento com brilho por cima do "Hoola" quando me apetecer um bronze com brilho.
Besides the bronzer I also like to use a Too Faced blush called "Mocha Mi Amore" from my cheeks up to my temples. It has a little bit of shine and a somewhat red undertone which you can only really see once it's on the skin and not really on the package.
Além do bronzeador gosto de usar um blush da Too Faced, o "Mocha Mi Amore" das maçãs do rosto até às têmporas. Tem um bocadinho de brilho e um tom ligeiramente avermelhado que só se nota na pele e não na embalagem.  
As some of you may know, "Hoola" comes with a little brush, but I like to use th Sigma contour brush or big fluffy brush to apply these products. The shape of the brush that comes with the bronzer is a bit awkward for me, and the countouring brush allows for more precision, while the fluffy brush is good for blending it out.
O "Hoola" traz um pincel pequenino dentro da embalagem, mas eu gosto mais de usar o pincel de contorno ou de pó da Sigma para aplicar estes produtos. O pincel de contorno permite uma maior precisão e o de pó é melhor para espalhar a cor e disfarçar as margens entre o meu tom de pele e a cor.
I did some swatches on my pale veiny wrist; "Hoola is on the right and "Mocha Mi Amore" is on the left. These swatches are "full colour", so this is what the products look like when they're very concentrated on the skin. I prefer to buy a very strong colour and use less product than buy a sheer product that I have to layer on and end up using up faster.
Fiz umas amostrar no meu pulso pálido e cheio de veias; o "Hoola" está à direita e o "Mocha Mi Amore" à esquerda. Estas amostras são da cor "ao máximo", pelo que este é o aspecto dos produtos quando estão totalmente concentrados na pele. Eu prefiro comprar um artigo com uma cor forte e usar menos do que algo com menos cor e que tenho que trabalhar mais e usar várias camadas, acabando por gastar as coisas mais depressa.











2 comments:

  1. I love the toofaced one :D

    ReplyDelete
  2. Yes! And the packaging is awesome <3

    ReplyDelete